14 lip 2015

Kącik książkowy - Agatha Christie "Zbrodnia na festynie"



Jestem zmęczona obłędnie, więc rzucam wam coś do poczytania, a sama udaję się pod prysznic.

Okładka książki Zbrodnia na festynie 

"Jutro będzie tu wielki festyn, a jedną z atrakcji ma być Polowanie na Mordercę. Będzie oczywiście Ofiara. Tropy. I Podejrzani. Takie klasyczne typy, wie pan: Wamp, Szantażysta, Młodzi Kochankowie, Posępny Lokaj i tak dalej. Po zapłaceniu pół korony za wstęp ogląda się pierwszy Trop, a potem trzeba znaleźć Ofiarę, Narzędzie Zbrodni oraz powiedzieć, kto jest Sprawcą i wskazać Motyw . Słynący z niekonwencjonalnych pomysłów państwo Stubbs postanawiają zadziwić wszystkich niezwykłą rozrywką przygotowaną z okazji wielkiego festynu organizowanego na terenie ich posiadłości. Atrakcją, o przygotowanie której proszą znaną autorkę powieści kryminalnych, Ariadnę Oliver, ma być zabawa w Polowanie na Mordercę. Pani Oliver spełnia kaprys Sir George'a i Lady Stubbsów, lecz gdy do rozpoczęcia festynu pozostają tylko godziny, tknięta złym przeczuciem postanawia zaprosić Herkulesa Poirota. Na wszelki wypadek..." źródło

Jak już z pewnością zdążyliście się domyślić jestem fanką kryminałów - pożywki dla myślenia i kreatywności. Może nie siłą rzeczy, ale pewnym następstwem po zapoznaniu się z polską królową kryminałów - Joanną Chmielewską, musiałam przeczytać książkę Christie. To było dawno temu. Aktualnie nadal nie przeczytałam wszystkich i naprawdę ciężko było mi wybrać, którą polecić, więc wzięłam tę, którą aktualnie czytam. A było to coś idealnie w letnim klimacie - "Zbrodnia na festynie". 
Do samego końca nie wiadomo kto zabił i dlaczego, ale gdy się już pozna sprawcę człowiek zdaje sobie sprawę, że wszystkie wskazówki miał jak na talerzu i spokojnie sam mógł odgadnąć kto to zrobił. Niestety nie należę do najbystrzejszych osób i do samego rozwiązania byłam pewna, że ktoś inny to zrobił. Cóż, przynajmniej przy większej ilości tych książek zacznę się może rozwijać pod względem spostrzegawczości i myślenia. ;) 
 Dla ciekawych - nie, nie tylko kryminałami żyję, detektywistyczne i przygodowe są mi nie obce. :P

Tyle na dziś. 
Miłego popołudnia!
Całuję ;* 

4 komentarze:

  1. Jeżeli lubisz takie książki serdecznie polecam "Śmierć ma 143cm wzrostu" i "Terapię" Sebastiana Fitzeka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z książek A. Christie czytałam tylko ,,Morderstwo w Orient Expressie" i nie powiem, całkiem mi się podobało, więc z chęcią sięgnę po ,,Zbrodnię na festynie", zwłaszcza jeśli jest, jak mówisz, w letnim klimacie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez kryminalowa jestem :) Agathe uwielbiam :) tej jeszcze nie czytałam.
    Przeczytałam juz tyle kryminałów, ze czasem potrafię wytypować mordercę :p

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam blogi o książkach!
    co jeszcze czytasz poza kryminałami?
    zaczynam obserwować, może trafisz z jakąś książką w mój gust :)
    zapraszam do mnie na nowy post, skomentuj, zostaw po sobie 'lubię to', dla mnie to bardzo ważne i sprawia mi ogromną przyjemność :)
    http://lepszaodsiebie.blog.pl/2015/07/15/tecza-na-profilowym/

    OdpowiedzUsuń

Chciałam prosić o miłe słowo, co by mnie mobilizowało, ale chrzanie. W końcu to ty chcesz coś napisać do mnie, a nie na odwrót.

Spamerów grzecznie proszę o opuszczenie tego bloga, tak jak zdziczałych anonimów.

Jeśli masz blog w g+ zostaw link, bo potem nie mogę się odwdzięczyć.

Na pytania zawarte w komentarzach odpowiadam tutaj, więc czasem zajrzyj, jeśli liczysz na odpowiedź. :D